Vyrazil jsem v neděli, 14.března 2010 kolem 14.00. Server in-pocasi.eu mi hlásí "ideální" počasí na projížďku. Zataženo, aktuální teplota pro Uherské Hradiště byla 5°C a rychlost větru 40km/h. Nádhera.
Nabral jsem Honzu Lekeša a vzhůru do boje. Startujeme vyloženě stezkově. Směr Kunovice s větrem spíše do zad se jelo raltivně dobře. Svižným tempíčkem si dáme těch 10km a otočka k domovu.
Letošní seriálek cyklistických výletů zahájíme podle mého celkem stylově ...
Na novou sezónu jsem přezul svého SUPa a pořídil mu nové pláště, které ostatně ještě několikrát zmíním. Jak je vidět z přiložených fotek, už to chudáček potřeboval jako sůl. Na originálech SCHWALBE které SUPERIOR na svá kola dává jsem odválčil dvě a půl sezóny! Což je ale dáno tím, kde člověk trajdá. Na cestách se držím minimálně, žene mě to totiž do přírody. Ale k věci. Nové pláště SPECIALIZED jsem bral jako již tradičně v JUVACYKLU na Vencovu dobrou radu a celý pár vás tam vyjde na pouhých 800kč. Přezutí proběhlo bezproblémů a já kola poctivě nahustil, ať zjistím, jak se budou chovat.
Vyrazil jsem v neděli, 14.března 2010 kolem 14.00. Server in-pocasi.eu mi hlásí "ideální" počasí na projížďku. Zataženo, aktuální teplota pro Uherské Hradiště byla 5°C a rychlost větru 40km/h. Nádhera.
Nabral jsem Honzu Lekeša a vzhůru do boje. Startujeme vyloženě stezkově. Směr Kunovice s větrem spíše do zad se jelo raltivně dobře. Svižným tempíčkem si dáme těch 10km a otočka k domovu. Nové pneu co jsem nasadil jsou na stezky/silnice poměrně "těžké" (kvůli jejich vzorku) takže oproti dřívějšku jsem cítil, že musím dávat malinko víc, abych nebyl pomalejší než obvykle, ale to mi nevadí, na silnici se to smaže snadno a do terénu je hlubší vzorek totální výhra.
Protivítr byl fakt nepřítel číslo jedna. Když se to do nás po cestě zpět opřelo, muselo to vypadat jako by jeli dva opilci ... Chtěli jsme udržet vyšší rychlost, takže nás tahle sranda stála dost sil, ale po chvíli už jsem to ani nevnímal, držel si tempo a snažil se jet co nejvyrovnaněji, abych pošetřil síly na měnší divočinu (potažmo terénní testík nového obutí).
U velkého parku se rozdělíme a Honza si dává ještě Veselí a domů. Já se vydávám k Bažantnici a pak dál po hrázi při potoku až k "plyňáku". Materiál všude kolem mě je skutečně vydatný. Jedno bahno střídá druhé a já si valím dál a dál a nestačám se divit. Ta pneumatika se vůbec nezanáší. I když hodně zpomalím, tak relativně široký vzorek v bahně zabírá, ale nelepí a já z kola nemám jednu velkou hroudu bahna (to určitě všichni doře znáte), ale naopak stále plně pojizdný šíp.
Jízda takovýmto terénkem a v tomhle počasí byla dřina. Propadal jsem se skutečně hluboko a bojoval o každé šlápnutí. Podařilo se mi dorazit až do cíle. U plyňáku to otáčím a stejnou cestou necestou si to šinu zpět. Najedu na cestu a jedu směr Černovo.
Lepící test mám za sebou, teď zkusím co ta guma dokáže v záběru. Ideálnější věc než vyšlápnout ten násyp co je právě u Černova neznám. Beru to z té méně prudké strany. Zapřevoduju a šlápnu si až na horu. Parádička. Drásalo to jak čert. Šupem dolů a vrhám se na to ze strany od čističky, která je o dost prudší. Tady to až nahoru nedám. Končím necelých 10m od vrcholu. Takový sklon, tráva, kamínky, nebo cokoli co by posloužilo jako nějaká menší vzpěra nikde, takže se prostě zavrtávám hlouběji a hlouběji, až mi to vystaví stopku. Škoda. Ale to nic nemění na tom, že jsou ty "spešly", co jsem tam dal, vynikající!
Pro ukázku jízdy u Černova přikládám fotky rýhy co po mě na tom kopci zůstala. Celkem hluboká, jak jsem řekl ... byl to vydřený kopec, ale o to sladší byl ten triumf nahoře ...
Taky je tam dobře vidět, že i přes to čím jsem projel, ja na obou pneu stále vidět vzorek, tudíš jak jsem psal, tahle pneu skoro nelepí.
Z Černova už jsem švihal rovnou domů, kde na mě čekalo další milé překvápko. Na kole nezůstalo skoro nic z toho, co v terénu pochytalo. Všechno odletělo a já přijel domů ve stavu, kdy jsem se nemusel bát kolo prostě odstavit a nechat být, aniž bych si vyslech přednášku o tom, jak je všechno zasviněné.
Minule jsem do závěru připojil profil trati a podrobné info i s mapkou. To dnes neudělám. Stezku si najdete kdekoli a těch 20km jako já na ní našlapete úplně v klidu a kousek hlíny, po které se proženete taky najdete na každém rožku, takže připojím jen tyhla dvě fota. Na prvním je suma za dnešní trajdání. Jak jsem psal, je to prvních ostrých 30km. Druhá fotka bude doufám čím dál zajímavější a budu ji přikládat vždy. Jsou na ní totiž vidět celkové kilometry za všechny jízdy počínaje dneškem, kdy jsem tachomert vynuloval, neboť je potřeba začínat s čistým štítem.
0 komentářů:
Okomentovat